De Legalsense update van juni 2024 heeft versienummer 24.06 en bevat de volgende wijzigingen:
Ondersteuning van DOC Word templates eindigt
Vanaf versie 24.06 worden enkel nog bestanden van Microsoft Word met een extensie van .docx geaccepteerd. Dit houdt in dat oudere Word versies (ouder dan 2007) met de extensie .doc niet meer toegevoegd kunnen worden. Al bestaande templates met de extensie .doc zullen nog twee maanden ondersteund worden. We adviseren u om deze bestanden te vervangen met een nieuwere versie van Word met de .docx extensie vóórdat versie 24.08 uitkomt. Vanaf versie 24.08 zullen DOC bestanden niet meer ondersteund worden en niet meer bruikbaar zijn.
Het is mogelijk om Word templates te uploaden in uw Legalsense omgeving onder 'Instellingen' - 'Lijsten' - 'Word templates'. Dit wordt onder anderen gebruikt voor het toevoegen van een template voor opdrachtbevestigingen.
Mocht u ondersteuning nodig hebben voor het omzetten van uw bestanden naar het .docx format, kunt u contact opnemen met de Legalsense support.
Tijd
Wanneer uw Legalsense omgeving is geconfigureerd met meerdere kantoren (meerdere entiteiten), kunt u filteren op 'Kantoor' bij het zoeken van tijdregels ('Tijd' -'Zoeken' - 'Uitgebreid zoeken').
Cliënten, dossiers, contacten
- Wanneer uw Legalsense omgeving is geconfigureerd met meerdere kantoren (meerdere entiteiten), kunt u filteren op 'Kantoor' in de dossierlijst en contactenlijst bij het gebruik van 'Uitgebreid zoeken'. Het filteren op kantoor in de cliëntenlijst was al mogelijk.
- De aanmaker (Legalsense gebruiker) van een document, bijvoorbeeld een opdrachtbevestiging, wordt getoond in de 'KYC documenten' sectie wanneer u met uw muis op het 'informatie icoon' gaat staan.
- Op de detailpagina van een contact laat Legalsense zien of het contact een cliënt is en in welke dossiers het contact wordt gebruikt als dossiercontact of debiteur. Deze informatie is gesplitst in twee categorieën: 'Cliënt en dossiers' en 'Gearchiveerd'. Deze indeling helpt om een beter overzicht te hebben waaraan dit contact actief gekoppeld is.
- Wanneer geprobeerd wordt om een contact te archiveren via de detailpagina terwijl het contact niet archiveerbaar is, wordt een notificatie op dezelfde pagina getoond in plaats van dat er wordt doorgestuurd naar de contactenlijst.
Declaraties
- Een extra kolom 'Tags' is toegevoegd aan de Excel export van de 'Declaratielijst' en 'Debiteurenbeheer'. Deze kolom laat alle tags zien die zijn toegevoegd aan de declaratie.
- Wanneer uw Legalsense omgeving is geconfigureerd met meerdere kantoren (meerdere entiteiten), kunt u filteren op 'Kantoor' in het debiteurenbeheer via 'Uitgebreid zoeken'. Hetzelfde filter is ook toegevoegd aan de zoekpagina van verschotten.
- Wanneer u de declaratie workflow gebruikt en hier een bulkactie in uitvoert, wordt u middels een notificatie geïnformeerd of de actie succesvol was of niet. Deze melding geeft meer informatie over de status van de actie.
Rapporten
- De kolommen 'Dossiernummer', Cliëntnummer' en 'Personeelsnummer' zijn toegevoegd aan de Excel export van het 'Tarieven' rapport.
- Twee groepering opties 'Moedercliënt' en 'Hoofdcliënt' zijn toegevoegd aan de rapporten bouwer. De 'Moedercliënt' refereert naar de directe moeder van de cliënt terwijl de 'Hoofdcliënt' refereert naar de ultieme moeder van de cliënt.
Instellingen
- Een instelling ''Gedeclareerde producten archiveren' is toegevoegd aan 'Instellingen' - 'Algemeen' - 'Systeem' onder 'Declaratieproces'. Wanneer deze instelling ingeschakeld wordt, wordt een gedeclareerd product automatisch gearchiveerd wanneer de declaratie waarop het product staat gefinaliseerd wordt. Het archiveren van producten voorkomt dat er tijd geschreven kan worden op een al gedeclareerd product en zorgt voor een beter overzicht op de dossierpagina. Producten die automatisch zijn gearchiveerd kunnen alsnog handmatig uit het archief gehaald worden. Wanneer u een credit declaratie met een product maakt, zal het product ook weer automatisch uit het archief gehaald worden om opnieuw te kunnen declareren.
- Wanneer een gebruiker te vaak probeert in te loggen met onjuiste inloggegevens vanaf hetzelfde IP-adres (internetlocatie), zal de toegang voor deze gebruiker voor twee uur geblokkeerd worden. Voorheen was het noodzakelijk om de Legalsense support te verzoeken om deze blokkade sneller op te heffen. Het is nu mogelijk voor een beheerder om een gebruiker te deblokkeren via 'Instellingen' - 'Beveiliging' - 'Geblokkeerde accounts'. Door te klikken op het 'deblokkeren' icoon aan het eind van de rij, wordt de blokkade van die gebruiker opgeheven.
API
- Er zijn 'readonly' (view) permissies toegevoegd aan alle endpoints in APIv3. Hierdoor is het mogelijk om gebruikers met 'view' permissies aan te maken en daarmee enkel op een 'read-only' wijze de API te laten gebruiken. Deze permissies dienen ingesteld te worden middels een rechtengroep in uw Legalsense omgeving. U kunt aan deze rechtengroep zelf gebruikers toekennen. Om een dergelijke rechtengroep in te stellen, kunt u contact opnemen met Legalsense support.
- Tarieven (refereert naar 'Pricing' op de achtergrond) zijn toegevoegd aan APIv3 middels drie nieuwe read-only endpoints: 'Pricelists', 'Pricekeys', en 'Prices'. Documentatie voor deze endpoints en de onderliggende relaties is beschikbaar in het endpoint 'Pricelists'. In Legalsense kunnen tarieven ingesteld worden op zowel cliëntniveau als dossierniveau. Het 'price_list' veld is hiervoor toegevoegd aan het Client en Matter endpoint.
- Het endpoint Logline is toegevoegd aan APIv3 voor tijdregels. Dit endpoint ondersteunt GET, PUT, POST en DELETE opdrachten. De beschikbare filters voor dit endpoint zijn: 'user', 'matter', 'date', 'modified_date', 'billed_on_invoice', 'billed_on_invoice_draft' en 'is_active'. Standaard levert het endpoint een minimale set aan velden, maar alle overige velden kunnen opgehaald worden door gebruik van de 'extra_fields' parameter.
- In APIv3 was de 'page size' —het aantal objecten als resultaat in de API— een vaste waarde. Dit is nu een variabele parameter 'page_size' in de API. De standaard waarde is 500, maar kan aangepast worden voor iedere view door het gebruik van de GET parameter.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.