Tarieven

Volgen

Legalsense bevat diverse opties om tarieven en alternatieve tariefafspraken vast te leggen. Standaard heeft elke medewerker (Legalsense gebruiker) een eigen uurtarief. Hier kan op diverse plaatsen van worden afgeweken.

Uurtarieven

Iedere 'gebruiker' in Legalsense heeft standaard een uurtarief. Voor 'niet-fee earners' wordt dit meestal op 0,00 ingesteld. Een gebruiker krijgt standaard het tarief van zijn of haar functie. Wanneer hier van afgeweken moet worden kan er een persoonlijk tarief worden ingesteld. De functie, functietarieven en persoonlijke tarieven kunnen worden gekoppeld aan een periode.

  1. Wijzigen van de functie van de gebruiker. Hier kan ook een periode (per functie) worden opgegeven zodat een toekomstige functiewissel al eerder ingevoerd kan worden. Het wijzigen van de functies en de functietarieven kan via 'Instellingen - Lijsten - Functies'.
  2. Door voor de gebruiker een eigen tarief op te geven, kan het functietarief worden genegeerd. Ook aan deze tarieven kan een periode worden gekoppeld. Is er geen tarief meer actief voor de huidige periode (datum) dan wordt er weer teruggevallen op het functietarief.

Tarieven en periodes

  1. Om een persoonlijk tarief in te voeren kiest u voor 'Tarief toevoegen'.
  2. De Startdatum en Einddatum velden kunnen leeg gelaten worden als u wilt dat dit tarief altijd van toepassing is of als u niet wilt dat (onderhanden) tijd in een andere periode tegen een ander tarief wordt gewaardeerd. Het komt ook vaak voor dat de Startdatum of Einddatum leeggelaten worden. Als de Startdatum leeg is, dan geldt het tarief dus voor alle tijd van vóór de Einddatum. Als de Einddatum leeg is, dan geldt het tarief voor alle tijd van na de Startdatum.

Tariefschema's

Bij het invoeren van een cliënt of dossier of later bij het bewerken, kunt u in het veld 'Tariefschema' aangeven welke tarieven van toepassing zijn voor die cliënt of dat dossier. Het aanpassen van het tariefschema en de bijhorende tarieven gaat voor de cliënt door op een cliëntpagina voor 'Bewerken' te kiezen bij 'Tariefinformatie'. Voor een dossier kunt u bovenaan op 'Bewerken' klikken om het tariefschema aan te passen.

Tariefschema cliënt

Als u bij de cliënt afwijkende tarieven heeft ingevoerd dan nemen alle dossiers van die cliënt automatisch deze tarieven over. Dossiers worden namelijk standaard ingesteld op 'Tariefschema cliënt'. Alleen wanneer er bij een dossier een ander tariefschema is gekozen, vervalt de verwijzing naar de cliënttarieven.

  1. Onder tariefschema staan de standaard in Legalsense geactiveerde schema's én de eventueel aangemaakte 'Tarieftemplates'. Standaard tariefschema's zijn bijvoorbeeld: Uurtarief per gebruiker, Vast uurtarief of Fixed fee.
  2. Wanneer een tariefschema is gekozen waar de uurtarieven van kunnen worden gewijzigd (voor de cliënt of het dossier) dan verschijnen alle fee earners op de bewerken-pagina. Bij grotere aantallen is deze lijst standaard 'ingeklapt'. Voor de fee earners waar een afwijkend tarief moet gelden, kan dit hier worden ingevoerd.
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk