Aanmaken van dossiers

Volgen

U kunt een nieuw dossier aanmaken via 'Cliënten' - 'Dossiers' - 'Nieuw dossier '

 

Om een nieuw dossier aan te kunnen maken heeft u op zijn minst de permissie " Client - management " nodig.

Als u geklikt heeft op ' Nieuw dossier ' wordt het volgende scherm geopend:

De velden gemarkeerd met * zijn verplichte velden

Cliënt: U kunt deze selecteren uit lijst met cliënten. Het is dus van belang dat de cliënt al in Legalsense beschikbaar is.

Dossiernaam: Hier geeft u de gewenste dossiernaam op;

Nummer: Indien u gebruik maakt van de standaardinrichting van Legalsense kunt u dit veld leeglaten omdat er automatisch een dossiernummer gegenereerd zal worden op het moment dat het dossier opgeslagen wordt. Indien u uw dossiers buiten Legalsense aanmaakt dan kunt u hier een dossiernummer opgeven.

Omschrijving: U kunt eventueel een omschrijving voor het dossier toevoegen;

Datum: Ingangsdatum van het dossier;

Cliënt referentie: Als cliënt een kenmerk verlangt bij de correspondentie of declaratie, dan kunt u dit hier invoeren;

Praktijkgebieden, type dossier en rechtsgebieden: Deze velden zijn afhankelijk van uw inrichting. Indien van toepassing kunt u hier het praktijkgebied, het type dossier en het rechtsgebied aangeven. Deze informatie kan later o.a. voor management doeleinden gebruikt worden.

Verantwoordelijke declaratieproces en verantwoordelijke advocaat: U kunt hier aangeven welke advocaat verantwoordelijk is voor het declaratieproces en welke advocaat verantwoordelijk is voor het dossier. Dit kan uiteraard dezelfde persoon zijn;

Declarabel: Dit bepaald of een dossier declarabel of niet-declarabel is. Denk hierbij aan interne dossiers die meestal niet-declarabel zijn (zoals verlof/studie etc.).

Gebruik Recofa categorieën: Als het dossier een faillissementsdossier is dan kunt u hier aangeven of u wel of niet gebruik wilt maken van de Recofa categorieën.

Kantoorkosten: Dit veld hoeft alleen ingevuld te worden als het percentage kantoorkosten afwijkt ten op zichte van wat er bij de cliënt is ingesteld.

Standaard declaratietemplate: Staat automatisch ingesteld op de kantoorstandaard. Per dossier is dit afwijkend in te stellen;

Kortingspercentage: Hier kan een afwijkend kortingspercentage ingesteld worden voor dit betreffende dossier. Indien hier geen waarde wordt ingevuld wordt het standaard kortingspercentage toegepast (indien ingesteld);

Tariefschema: Hier kan de keuze gemaakt worden welk tariefschema er toegepast moet worden. Standaard wordt het tariefschema geselecteerd zoals deze bij de cliënt is ingesteld maar er kan per dossier een afwijkend tariefschema toegepast worden. Voor meer informatie over tariefschema's klik hier.

Als u klikt op opslaan is het dossier in Legalsense opgeslagen.

 

 

 

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Zendesk