Servermigraties zijn essentieel voor het behouden van een veilige, stabiele en goed presterende IT-omgeving. Migraties maakt deel uit van een bredere infrastructuur update, die noodzakelijk is door de release van een nieuwe versie van de ondersteunende software die de servers aandrijft waarop Legalsense omgevingen draaien. Upgraden naar de nieuwste technologie zorgt voor verbeterde prestaties, verhoogde beveiliging en blijvende compatibiliteit met de zich ontwikkelende industrie standaarden.
Hieronder vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen over servermigraties. Als u verdere vragen heeft, neem dan contact op met onze Supportafdeling.
Wanneer staat onze servermigratie precies gepland?
De migratie vindt plaats binnen het gecommuniceerde tijdsvenster. De exacte dag van de server verplaatsing kan niet van tevoren worden bevestigd, omdat dit afhangt van verschillende factoren. We willen u echter geruststellen dat de migratie 's nachts zal plaatsvinden om verstoringen tot een minimum te beperken, zodat gebruikers geen impact zouden moeten merken.
Hoe zal de servermigratie onze integraties beïnvloeden?
Boekhoudkoppelingen
De servermigratie heeft geen invloed op de integraties met AFAS, Exact Online of Twinfield.
Voor Exact Financials zou de integratie niet beïnvloed moeten worden. Aangezien Exact Financials echter meestal een on-premise oplossing is, kan de functionaliteit afhankelijk zijn van specifieke firewall regels binnen uw IT-omgeving. We raden aan om de firewall configuraties te controleren om een ononderbroken verbinding te garanderen.
CRM integraties
De servermigratie heeft geen invloed op de ContactManager-integratie.
Compliance beheer integraties
De servermigratie heeft geen invloed op de Cotembo- en Regulatory Lab-integratie.
DMS integraties
De servermigratie heeft geen invloed op de DMS4Legal-, NetDocuments- en directe iManage-integratie.
Voor een iManage-integratie via een iManage Work-provider hanteren veel providers IP-whitelisting als beveiligingsmaatregel. Hoewel we gangbare partners pro-actief op de hoogte brengen van wijzigingen in de IP-adressen van onze infrastructuur, kunnen minder bekende providers of specifieke netwerkinstellingen extra aandacht vereisen. Om verstoringen te voorkomen, raden we u aan om vooraf contact op te nemen met uw iManage-provider om hen te informeren over de migratie en de continuïteit van de dienstverlening te waarborgen.
Integraties van derden
Of integraties van derden worden beïnvloed, hangt af van de configuratie. Over het algemeen verwachten we dat integraties afhankelijk zijn van de klant-specifieke Legalsense-URL (bijvoorbeeld: https://customer.legalsense.nl/) in plaats van het onderliggende IP-adres van de server. Als dit het geval is, zouden de integraties geen hinder ondervinden van de migratie.
We kunnen echter geen definitieve garantie geven dat alle integraties zonder problemen blijven functioneren. Hoewel we geen verstoringen verwachten, raden we aan om bij uw integratieproviders te verifiëren of zij best practices volgen voor het verbinden met Legalsense.
Zal de servermigratie invloed hebben op het inloggen met 2FA?
In sommige gevallen wel. Als uw 2FA-authenticatiesysteem afhankelijk is van specifieke ge-whiteliste IP-adressen, moeten deze adressen na de migratie worden bijgewerkt om toegang te garanderen.
Een veelvoorkomend scenario waarin dit probleem kan optreden, is wanneer gebruikers verbinding maken via een VPN-server die alleen verkeer naar vooraf gedefinieerde bestemmingen afhandelt. Als het nieuwe IP-adres van de server niet in die lijst is opgenomen, kunnen authenticatie verzoeken mogelijk niet het juiste eindpunt bereiken, wat een succesvolle 2FA-login kan verhinderen.
Om verstoringen te voorkomen, raden we aan uw VPN-configuratie bij te werken zodat verkeer naar het nieuwe IP-adres van de server wordt toegestaan. Dit zou ervoor moeten zorgen dat alle authenticatie verzoeken correct worden doorgestuurd, waardoor gebruikers zonder problemen met 2FA kunnen inloggen.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.