Als u in het submenu van 'Tijd' op de tab Kalender klikt, verschijnt een kalender met als uitgangspunt de huidige maand. De huidige datum is herkenbaar aan een blauw gearceerde achtergrond. Per dag wordt de totaal geschreven tijd getoond. De kolom aan de rechterkant toont het totaal van de geschreven tijd per week en onderaan het totaal van de geselecteerde maand, uitgesplitst in tijd op declarabele dossiers (B: Billable) en tijd op niet-declarabele dossiers (NB: Non-billable).
Een uitleg over het verschil tussen Billable (B) en Non-Billable (NB) tijd vindt u in ons artikel Verschil Billable en Non-Billable.
Wanneer u op een dag in de kalender klikt, komt u automatisch bij de Per dag tijdsinvoer terecht.
Per maand
Het is ook mogelijk om de kalender als weekoverzicht weer te geven. In dat geval worden uiteraard alleen dag- en weektotalen getoond, uitgesplitst in tijd op declarabele dossiers (B: Billable) en tijd op niet-declarabele dossiers (NB: Non-billable).
Per week
Wanneer u de tijdregels van een bepaalde dag wilt zien en/of bewerken, klikt u op het dagtotaal. Vervolgens kunt u de tijdregels bewerken. Zie hiervoor ook het artikel Tijd schrijven en bewerken
Voor een gebruiker kan een 'Aanwezigheidsrooster' vastgelegd worden. Het aanwezigheidsrooster bepaalt hoeveel uur een gebruiker per dag moet verantwoorden. Werkdagen met ontbrekende uren worden helemaal of gedeeltelijk rood gearceerd weergegeven.
Op basis van dit aanwezigheidsrooster kan een notificatie verstuurd worden aan een gebruiker zodra deze gebruiker over een periode niet alle uren volgens het ingestelde rooster heeft verantwoord. Meer informatie over dit onderwerp vindt u in de artikelen Beheren van gebruikers en Notificaties.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.