Voordat u een cliënt kunt bewerken dient u eerst de cliënt in kwestie te selecteren. Dit kan door op de cliënt te klikken via 'Cliënten' - 'Cliënten'. Meer informatie over het geavanceerd zoeken naar cliënten is te vinden in het artikel Cliënt zoeken.
In het cliëntoverzicht vindt u alle informatie over de gekozen cliënt:
Bewerken van een cliënt
Door op de knop 'Bewerken' in het gedeelte 'Cliënt informatie' te klikken komt u weer op dezelfde pagina als bij stap 2 van het Aanmaken van een Cliënt. U kunt hier dan de gewenste gegevens aanpassen.
Door op de knop 'Bewerken' in het gedeelte 'Contactinformatie' te klikken komt u weer op dezelfde pagina als bij stap 1 van het Aanmaken van een Cliënt. U kunt hier dan de gewenste gegevens aanpassen.
Door op de knop 'Bewerken' in het gedeelte 'Tariefinformatie' te klikken komt u weer op dezelfde pagina als bij stap 3 van het Aanmaken van een Cliënt. U kunt hier dan de gewenste gegevens aanpassen.
Indien in uw Legalsense omgeving de functie 'Opdrachtbevestiging’' is geactiveerd, dan kunt u via de knop 'Bewerken' een opdrachtbevestiging aan de cliënt koppelen en de status daarvan bijhouden. Op de dossierpagina en op de Wwft dossierpagina worden de opdrachtbevestiging en status daarvan bij de cliënt ook getoond.
In het gedeelte 'Financiële informatie' ziet u de declaratiehistorie van de cliënt.
Actieve dossiers
Hier ziet u alle aan de cliënt gekoppelde actieve dossiers. Deze kunt u openen door er op te klikken.
Gearchiveerde dossiers
Hier ziet u alle aan de cliënt gekoppelde gearchiveerde dossiers. Deze kunt u openen door er op te klikken.
Toevoegen contactpersoon aan bestaande cliënt
U kunt een (nieuwe) contactpersoon aan de cliënt toevoegen door deze cliënt op te zoeken in 'Contacten'. Wanneer dit een contact van het type 'Organisatie' betreft, dan ziet u na openen.
rechtsboven de bestaande contactpersonen.
U kunt dit scherm ook openen door klikken op de cliëntlink onder 'Contactinformatie' op de cliëntpagina.
Wanneer u de optie 'Bestaand contactpersoon' toevoegen activeert, dan kunt u daarmee een contactpersoon, die al in Legalsense is ingevoerd, aan deze cliënt koppelen. Het volgende scherm wordt geopend:
Achter het veld 'Contact*' selecteert u de bestaande contactpersoon, vult u indien gewenst een functietitel in en kunt u de contactpersoon indien van toepassing als standaard contactpersoon aanmerken.
Indien u de optie 'Nieuw contactpersoon' activeert, dan wordt het volgende scherm geopend:
Hier kunt u alle beschikbare informatie invullen en deze vastleggen door klikken op de knop 'Opslaan'.
Extra functies
Nieuw dossier
Met de knop 'Nieuw dossier' kunt u op snel een nieuw dossier voor een bestaande cliënt aanmaken. Hierbij worden de bij de cliënt vastgelegde kantoorkosten, taalinstelling, standaard declaratietemplate, kortingspercentage en tariefschema overgenomen op het nieuwe dossier. Hiervan kunt u op dossier niveau afwijken.
Archiveren
Via deze knop wordt de cliënt gearchiveerd. Archiveren betekent in Legalsense dat de cliënt uit de lijst met actieve cliënten wordt gehaald en op de lijst gearchiveerde cliënten wordt geplaatst. Archiveren kan alleen als alle tijdregels, verschotten en declaraties volledig afgewikkeld zijn.
N.B.: wanneer u een cliënt archiveert, dan worden alle actieve aan de cliënt gekoppelde dossiers ook gearchiveerd.
Verwijderen
Deze knop ziet u in dit scherm wanneer u een al gearchiveerde cliënt selecteert om te bewerken. Met klikken op de knop wordt de cliënt verwijderd. Verwijderen kan alleen als alle tijdregels, verschotten en declaraties volledig afgewikkeld zijn.
U kunt een cliënt ook vanuit de cliëntenlijst archiveren of verwijderen door te klikken op het gele pictogram met de groene pijl of verwijderen door te klikken op het rode kruis.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.