Het is mogelijk in Legalsense om voor bepaalde data gegevens waarvoor geen standaard velden beschikbaar zijn extra velden toe te voegen. U kunt extra velden aanmaken en koppelen aan cliënten, contacten, dossiers, declaraties en/of gebruikers.
Deze aangemaakte extra velden kunnen desgewenst worden meegenomen in Excel exports en eventueel worden gebruikt in koppelingen met andere programma's om deze met elkaar te laten communiceren.
Wanneer deze functionaliteit moeten worden gewijzigd of aan specifieke gebruikers moet worden toegekend, dan kan de afdeling Support daarbij assisteren. Dit staat standaard uitgeschakeld.
U vindt deze functionaliteit vervolgens onder het menu Instellingen - Extra velden wanneer u de daarvoor benodigde rechten heeft.
Per onderdeel 'Cliënt', 'Contact', 'Declaratie', 'Dossier' of 'Gebruiker' is het mogelijk om extra velden toe te voegen welke gebruikt kunnen worden voor diverse doeleinden.
Door bij het gewenste onderdeel op de knop 'Nieuw' te klikken komen we op het volgende scherm. De velden met een '*' zijn aangemerkt als verplichte velden.
Systeemnaam:
Ten behoeve van integratie met andere programma's kan het nodig zijn om een veld een bepaalde systeemnaam (id/code) mee te geven. In de systeemnaam is het niet toegestaan om spaties te gebruiken. In plaats van een spatie kunt u een '_' gebruiken, bijvoorbeeld: 'betaal_methode'.
Naam:
Dit is de titel van het veld voor gebruik in Legalsense die u in het betreffende onderdeel terugziet bijvoorbeeld: 'Betaalmethode'.
Widget:
Hier kan worden gekozen op welke manier het veld een waarde mee moet krijgen in Legalsense. Er zijn diverse opties:
- Tekstinvoer: voor het handmatig invoeren van tekst;
- Getalinvoer: voor het handmatig invoeren van een getal;
- Keuzelijst: wanneer u hiervoor kiest, dan verschijnt onderstaand extra invoerveld waarmee u zelf een keuzelijst kunt samenstellen. Dit kunnen ook namen van tijdschrijvers of gebruikers zijn;
- Checkbox: wanneer u deze optie gebruikt, dan verschijnt een klikbaar hokje. Standaard wordt hieraan de waarde 'onwaar' gekoppeld. Bij aanvinken van de checkbox wordt dit gewijzigd in de waarde 'waar';
- Url: hierbij dient een website (inclusief https://) te worden ingevuld;
- Tekstveld: handmatige invoer van tekst. Dit mogen meerdere regels zijn.
Helptekst:
Wordt getoond onder het invoerveld. U kunt dus per extra veld per onderdeel desgewenst een helptekst voor de gebruikers vastleggen.
Standaard:
Deze waarde wordt gebruikt als standaard waarde voor nieuwe objecten. Bij extra velden die gebaseerd zijn op een widget 'Keuzelijst' kiest u een standaard waarde. Voor velden waarbij de checkbox staat ingesteld kunt u gebruik maken van de waarde 'True' ('Waar') om standaard aan te vinken. Standaard is deze keuze namelijk 'False' ('Onwaar').
Voeg toe bij een Excel export:
Indien gewenst kan de ingegeven waarde worden meegenomen in de Excel export van het betreffende onderdeel (cliënten, contacten, dossiers, declaraties).
Excel export waarde:
Als dit veld naar Excel wordt geëxporteerd en het is een keuzeveld, kies dan wat er moet worden weergegeven in Excel: de waarde van het veld, de tekst uit het keuzeveld of beide.
Verplicht veld:
Door dit veld te activeren kan het bijbehorende onderdeel verplicht gemaakt worden om in te vullen. Let op, wanneer het gaat om de checkbox of er een standaard waarde is ingegeven, zal dit geen effect hebben op de werking.
Read-only veld:
Ten behoeve van de integratie met andere programma's. Indien dit staat aangevinkt, is het niet mogelijk om de waarde aan te passen/in te geven vanuit Legalsense. Het veld wordt dan ook enkel getoond wanneer er een waarde is opgegeven.
Indien u wenst om een handmatige toevoeging aan bijvoorbeeld cliënt, contact, declaratie, dossier of gebruiker op te geven, adviseren wij het gebruik van tags. Tags zijn namelijk ook te filteren vanuit de geavanceerde zoek opties. Extra velden zijn daar niet beschikbaar als filter.
Een uitleg over het gebruik van tags binnen Legalsense, kunt u hier vinden.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.