De Legalsense update van oktober 2018 (18.134) bevat de volgende wijzigingen:
Tijd
- Bij het tijdschrijven kunt u in een selectielijst, wanneer er nog één optie over is, op ‘TAB’ drukken. Deze optie wordt dan automatisch geselecteerd. Voorheen moest u eerst de keuze selecteren door op het pijltje naar beneden te drukken, voordat u op 'TAB' kon drukken om verder te gaan. N.B. Deze wijziging geldt ook voor andere selectielijsten in Legalsense.
- Er zijn nieuwe rechten geïntroduceerd die het mogelijk maken om een gebruiker alleen de tijdregels te tonen van dossiers waar de gebruiker ‘verantwoordelijk advocaat’ of ‘verantwoordelijke declaratieproces’ is. Neem contact op met Legalsense Support wanneer u hiervan gebruik wilt maken.
Contact/Client/Matter
- Er is een veld voor 'Cliënt' toegevoegd bij het 'Uitgebreid zoeken' naar dossiers. Hiermee kan gezocht worden naar alle dossiers die bij de cliënt horen.
Declareren
- Bij het finaliseren van een enkele declaratie en boven elke afzonderlijke conceptdeclaratie, wordt een melding weergegeven wanneer er declarabele tijd op het dossier aanwezig is over dezelfde periode als de conceptdeclaratie, die nog niet op de conceptdeclaratie staat. Dit helpt om declarabele tijdregels te ontdekken die na het aanmaken van de conceptdeclaratie zijn geschreven en misschien ook op de declaratie hadden moeten staan.
- Er komt ook een melding naar voren bij het finaliseren van een enkele declaratie en boven elke afzonderlijke conceptdeclaratie wanneer er andere conceptdeclaraties bestaan voor hetzelfde dossier.
- Er kunnen extra declaratieregeltypes worden toegevoegd bij 'Instellingen - Lijsten - Extra declaratieregeltypes'. Het is mogelijk om te specificeren op welk grootboeknummer deze regels terecht moeten komen in uw externe boekhoudsoftware (bijvoorbeeld Twinfield). Dit is handig wanneer er een terugkerend type declaratieregel is - bijvoorbeeld wanneer elke maand huur in rekening gebracht moet worden aan een ander bedrijf - die vaker toegevoegd moet worden op een declaratie.
- Er zijn nieuwe rechten geïntroduceerd die het mogelijk maken om een gebruiker alleen de declaraties te tonen van dossiers waar de gebruiker ‘verantwoordelijk advocaat’ of ‘verantwoordelijke declaratieproces’ is. Neem contact op met Legalsense Support wanneer u hiervan gebruik wilt maken.
Rapportage
- Bij het bekijken van een rapport zijn alle actieve filters bovenaan zichtbaar, wanneer de gebruiker de rechten heeft om rapporten te bewerken.
- De lay-out van het 'Rapporten overzicht' kan één, twee of drie kolommen bevatten, in plaats van de huidige lay-out met drie kolommen. Voor rapporten met langere namen kan de leesbaarheid hiermee worden verbeterd.
- Aan het 'Rapporten overzicht' is tevens een opsommingsteken toegevoegd (per rapport) om de leesbaarheid te verbeteren.
- Gebruikers/beheerders die voorheen een kopie (CC) mail kregen van ‘ontbrekende uren’ e-mails die aan medewerkers werden verstuurd, krijgen nu één overzichtsmail van alle medewerkers die niet aan hun totale urentarget of rooster voldoen.
- Het 'totale uren' target kan automatisch worden berekend op basis van het aanwezigheidsrooster.
Insolventie/Faillissementen
- Er is een 'slot'-icoontje toegevoegd bij 'Recofa categorie' voor de handmatige tijdsinvoer dat hetzelfde werkt als de slotjes bij 'Gebruiker', 'Dossier' en 'Verrichting' velden. Door het aanklikken van het slotje wordt de Recofa categorie onthouden, voor de volgende tijdregel die u invoert.
- Bij het aanmaken van een salarisdeclaratie (optie bij het genereren van een faillissementsrapport) komt er een melding in het scherm dat de declaratie wordt aangemaakt.
- Faillissementsrapport: de datumnotatie is veranderd van 2018-01-01 naar 01-01-2018.
- Faillissementsrapport: het afdrukbereik van de pagina's is verbeterd en er wordt geprobeerd om dit automatisch aan te passen naar het standaard papierformaat van de printer.
Gebruikers
-
Het personeelsnummer is toegevoegd bij het exporteren van gebruikers naar Excel.
Financiële administratie
- Wanneer een creditdeclaratie werd aangemaakt kregen de originele declaratie en de creditdeclaratie de status 'Betaalstatus negeren' mee. Dit veroorzaakte verschillen tussen Twinfield en Legalsense omdat in Twinfield de facturen eerst nog afgeletterd moesten worden (tegen elkaar). Wanneer Twinfield wordt gebruikt, geven we declaraties niet langer 'Betaalstatus negeren' mee, en volgen we de betaalstatus van de declaratie in Twinfield. Voor meer informatie zie: "Betaalstatus declaraties".
- Het overzicht 'Derdengelden' (lijst van derdengelden per dossier) en de gedetailleerde derdengelden transacties per dossier kunnen geëxporteerd worden naar Excel.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.